Sidor

tisdag 17 mars 2009

nervousness

Den här stunden på dygnet gillar jag skarpt. Man har varit igång sedan klockan sju i morse och nu får man vila. Allting är tyst (jag är ensam med barnen i kväll), allting är mörkt (jag har tänt fem värmeljus, två har slocknat) och allting är stilla (katterna viftar inte på svansen speciellt ofta). Jag känner att mitt bagage kommer fungera utmärkt som just bagage. Antagligen kommer väl någon av flygplatserna slarva bort min väska. Tur att bröllopet är på lördag, så de har lång tid att leta fram den igen.
Pappa har lugnat mina byta-plan-i-madrid-nerver genom att berätta för mig att det är en himla stor flygplats. Tack! Han sa faktiskt också att jag inte kommer behöva checka in en gång till i Madrid, då Iberia har bytt system. Det var skönt att höra. Checka in på Sciphol behöver jag inte heller göra. Det kommer jag göra via internet, i kväll.

Fick precis springa upp till Skye, som ville kissa.
S- Are you also sleeping?
E- No, I'm downstairs packing the last things for tomorrow.
S- What are packing? Are you making everything a little more beautiful?
E- Yeah, you can also put it that way.

Det här med nervositet. Jag känner det knappt längre. Inget alls. Nu går jag runt här, runt, runt och låtsas att jag är nervös inför i morgon. För att jag aldrig har flugit ensam innan. För att jag ska gå vilse i Madrid. Till och med för att min resväska ska försvinna i röran. Jag är ju inte nervös för det här egentligen. Jag tror jag är det. Jag borde ju vara det. Det är ju lite läskigt faktiskt.
Något jag hade varit nervös för är dock ett planerat besök på ett café eller en restaurang ensam.

1 kommentar: