Sidor

söndag 8 mars 2009

friends with benefits

Ojdå, det gick ju inte alls som vi hade tänkt oss igår. Biljetterna till filmen vi ville se var slutsålda. Efter det tunga beskedet, spenderade vi cirka 1.5 timma med att leta efter en annan biograf. När vi väl hittade en, möttes vi av en kö som inte var av denna värld. Sista droppen föll när mannen bakom mig missade sin mobiltelefon och skrek rätt in i mitt öra istället. Då ville jag där ifrån. Vi begav oss till Dam och satte oss på en argentinsk restaurang. Liten, trång och fylld till brädden av testosteron. Jag smittades och beställde in en blodig köttbit med en stor öl till.

Nu var våran plan att först sätta oss på en bar och ta ett glas vin, och sedan bege oss hem till mig för att kolla in Patrik 1.5. Gissa om detta höll eller inte?

Efter en strongbow blev vi bjudna på shottar i mängder, av Pedro, en gay-to-be. Det var rosa shottar, vita och till och med en sådan som man fjuttar eld på! En shottbuffé!

Jag använde mina språkkunskaper och stammade fram några ord på franska. Marie diskuterade älskarinnor med en stor man som försökte bygga torn av drinkpinnar och drinkunderlägg, ett nytt teststerongäng tog av sig skjortorna och började dansa, en tjej som inte såg äldre ut än 14, sjöng med extrem inlevelse med i ALLA låtar som spelades. En minst sagt händelserik bar"runda".

Jag har någonting väldigt lustigt för mig när jag är rund om tassarna. Jag får för mig att alla män jag träffar är homosexuella. När de till slut kan få mig att inse att de inte är lagda åt det hållet, försöker jag istället omvända dem.

-Hej bög!

-Jag är inte bög.

-Hmmm... hmmm... okej då. Men hallå, kolla på din kompis. Är inte han snygg? Kan du inte tänka dig att vara tillsammans med honom?

Det går ju självklart inte till så här. Detta var lite mer som en sammanfattning av en förklaring.

Det kanske är något man borde satsa på? Att bara umgås med ostraighta killar. Men ärligt talat; Snubben med en korg på huvudet och han med randig tröja, är de inte som gjorda för varandra?



Som vanligt har det varit en solig söndag. En av typ 10 söndagar här i Nederländerna, har försurats av dåligt väder. Det är något det ni! Jag har gått runt i vårjacka. Kan inte påstå att jag har njutit. Hade jag inte tyngts ner av en bakfylla, hade jag säkerligen gjort det. Då hade jag gått länge länge, på Amsterdams gator, som idag var välpromenerade. Jag hade tittat på folk, men inte försökt analysera dem. Jag hade inte gått runt och kännt mig som någonting inte ens katten skulle vilja släpa in.



Ett långt samtal med min goda vän i London förgyllde verkligen min dag. Det fick mig att inse på riktigt, vad mycket som kommer från hennes hjärta som jag faktiskt behöver. Som jag är beroende av. Åh, vad jag känner mig fullständig.

Och dumpade över några kilo bagage på kvinnan med katterna, gjorde jag också. Skönt. Hon är bäst!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar