Sidor

fredag 6 mars 2009

love is in the air


Ojdå! Tre dagar med extremt dåligt bloggande. Så här ligger det till; DJ har varit hemma från jobbet, för att kunna påbörja en lättare renovering av huset. Detta inkluderar målning av väggar, vilket jag har sysslat med idag. Nu vill jag inte ta åt mig äran för den fina förvanlingen av brun vägg goes svart vägg. Jag tvättade väggarna, och det var förmodlingen 10 gånger så jobbigt som att måla dem! Pust! Gissa vem som kommer få världens musklade högerarm då.

Inte nog med detta. Jag har också spenderat min dag, funderandes på vad DJ ska laga för surprise-Hey-baby-I-love-you-dinner till Zoë. Efter att ha famlat omkring inne på AH i en halvtimma, myst i solen på marknaden och smitit in i grillad-kyckling-affären, fann vi en bild av ett slutresultat. Tänk er detta i en stapel, först underst; färsk pasta, vitvinsås utan vin, wokade grönsaker och ostronskivling, stekt vitlök, perfekt smör-ungsbakad färsk tonfisk med chili. Till efterrätt serveras en hemmagjort chokladmousse (Zoë är ett fan) spetsad med den där spriten från Skottland i mörk flaska och med röd kork, och färska jordgubbar.
Varför gör han detta? För att han är kär i henne!
Nåväl. Jag älskar sådant här, och hjälper mer än gärna till!
Föresten, gissa vem som blev flörtad med, av killen som bakar egna stroopwafels på marknaden!
Jag måste bara kopiera in Maries förklaring av min framtid-
Du och Jits ska gifta er, bo i hans alldeles egna hus, leka hela tiden och åka till Puh på eran smekmånad ;) SUCCES!
Jag är kär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar