Sidor

onsdag 11 mars 2009

I can't remember the last time I bought clothes in another place than H&M.

Vet ni vad jag älskar just nu? Att våren är här och att den känns precis som den gör i Varberg. Det är varmt idag. Jag hade kunnat gå i bara jacka, om jag hade haft lust att bära min kofta i handen.
Jag träffade Aneta på tågstationen och vi gick tillsammans runt på huvudgatan i Beverwijk, som har marknad på onsdagar. Det är mysigt att strosa omkring på marknaderna och känna den söta doften av stroopwafels. Solen sken hela tiden, så njutningsfaktorn var hög. En kaffe på en uteservering gjorde grädden på moset extra tjock och fluffig!
Överallt växer krokusar, snödroppar och tussilago. Människor på gatan ler och hälsar. Småpojkarna lär sig nya trick i skatebordrampen. Folk joggar. De är verkligen jättejoggande för tillfället.
I över fyra timmar har jag nu vandrat omkring på mina stackars fötter. De ömmar på ett fint sätt.
komplett till bröllopet är jag också. Hem kom jag nämnligen med en ny kjol. Dessutom fick ett par marinblå shorts, ett par solglasögon, ett rosa fotoalbum och ett hårband följa med. Nu är jag glad. Så glad.
inte nog med detta. Monstret satsar verkligen på sin trevliga sida idag, och är mysigare än någonsin. Förutom att hon smeker mina bröst och berättar för mig att hon också har sådanna, så kramas och gosas det för fullt. Jag gillar monstret så himla mycket!

1 kommentar: