Sidor

söndag 15 mars 2009

black

Så, söndag. Först får ni höra om dagens strapatser, och sedan fortsätter vi med gårdagens. Okej?
Vaknade upp av ett solfyllt vitt rum. För ungefär 45 minuter sedan. Ju längre tiden har gått, desto gråare har vädret blivit. Dock förväntar jag mig inga under när det gäller väfret längre. Regnar det så regnar. Det kommer regna. Nu väntar jag på Marie med föräldrar, som snart kommer och lämnar min väska. Sedan tar det med mig till Beverwijk och ännu en dag på svarta marknaden. Man kanske borde testa en färsk stroop waffel idag? Hur som helst, det är väääldigt gulligt av dem att komma hit med min väska.

Gårdagens middag på De Duvel, smakade inget annat en klockrena sammansättningar och hög klass. (Då talar jag för mig själv.) Det blev en vegetarisk rätt för min del, bestående av någon slags röst med ugnsbakad getost. Under fanns en enormt god sallad och ovanpå hade de lagt en blanding av äggplanta och svamp.
Efter middagen, begav vi oss till in irländsk pub på Leidseplein, för en sista drink innan hemgång. Jag satt i besvikelse under hela tågresan hem. New Moon är inte rolig längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar