Sidor

onsdag 4 mars 2009

comminghome


Fick precis ett trevligt samtal från Oliver.Kall96:s storebror, på skype. Han var lite pratsugen. Jag är ju inte den som är den. Hoppas han inte blev helt förkrossad när jag råkade lägga på!
Jag tycker att fler borde busringa. Det är ju jättetrevligt ju! Eller är det bara jag som är desperat på att få snacka svenska?

Det blev fest igår, vilket ni antagligen redan listat ut. jag gav mig ut i den kalla vinden, hoppade upp på cykeln och stack i väg till stationen. Med en kalluffs som lika gärna kunde varit dyngsur. Efter 35 minuter på tåget, fann jag min gode vän Marie vid biljett/info. Hon var snabbast på plats. Vi tog direkt 9:an till Rembrandt, där vi gick många meter för att hitta en bankomat. Vi skrattade ett visst antal gånger åt ett litet mörkt bås med namnet THE BANK. "Haha, tänk vad skönt det hade varit om det verkligen var en bank där!" sa jag. Vi gick ju självklart inte förbi och kollade, utan vände för att leta på andra gator. Till slut hade vi bara just den där gatan kvar, och upptäckte till vår stora förvåning att det faktiskt var en bankomat där. TVÅ till och med. MIN bank! Vi mulnade inte för det. Nej, vi begav oss till ställer med klös. Café Nasty. Jag har typ aldrig varit med om något trängre. Eller kallare. Man fick vara glad om man kunde tjippa in några syreklumpar på sin väg till baren. Detta var inte det ända som utmärkte cluben. Den var nämnligen full av brats. Stureplanstypen. Backslick, uppknäppta skortor och läppglans. Jag visste inte att man kunde hitta dem även här, i Amsterdam. Det sjukaste av allt var ändå att TB var där. Allas vår Tobbe. Han sa att han ville unna sig en liten weekend (lillfredag och allt) till Nederländerna, för att kunna shaka bort åtminstone två av sina åtta dubbelhakor, på ett häftigt dansgolv. Skönt att få vila ögonen på honom igen!
Jag och Marie svepte vår dricka och stack fort som ögat därifrån till Ras Horeca. Där blev vi väl omhändertagna av min favoritbög Niels. Igår var han extra snäll och spelade två av låtarna på våran önskelista. Dessutom bjussade han på Amaretto Sour, som är den godaste drinken som finns. Jag och Marie ägnade sedan kvällen åt att analysera vilka av de män (alla utom mig och Marie) som var på baren, som använde läppsyl, vilka som var ett par, vilka som flörtade med Niels, och vem som var mest lik en tjej. Trevlig kväll det där!
En lika trevlig tid i Amsterdam hade vi även idag. En shoppingrunda som resulterade i ett stycke blå kjol, ett lipsyl och en ansiktsmask. En fika på ett mysigt café hann vi också med. Åh, vad jag älskar A'dam
Åt precis en underbar kycklingsallad a´la DJ. Nu i efterhand känns det som om jag har slukat en hel vitlöksfarm!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar