Sidor

söndag 1 mars 2009

fridaySaturdaySunday

Det är så tyst i huset. 07.30 självvaknade jag, efter att ha somnat 22. 30 i gårkväll. Klockan är fortfarande tidigare än vad jag och Robin kom hem förra lördagen. Är någon hemma? Är jag ensam? Barnen sover aldrig så här länge.
I och för sig har jag aldrig var hemma vid den här tiden på en lördag innan. Så vem vet, det kanske är så här det fungerar.
Solen skiner in genom mitt fönster den här morgonen. Jag känner mig pigg och full av energi. Dock vet jag inte riktigt vad jag ska använda den till. En promenad får det väl bli innom en snar framtid. En lång sådan. Jag har ju hela dagen på mig.

Jag var inte särskilt bakis igår, men jag var väldigt trött. Käkade min pasta med barnen. Stoppade dem i sängen en halvtimma tidigare än vanligt (Ännu en anledning till att dom borde vara uppe och hoppa vid det här laget), och gick upp hit för att titta på True Blood.Jag sov som en klubbad säl. Bokstavligt talat. Vaknade en gång av törst som inte var av denna värld. Lätt fixat när man har två vinflaskor bredvid sängen. Nej, självklart inte. Jag gick ner och fyllde på min vattenflaska för tredje gången.

Fredagen som gick i rockens tecken var himlans trevlig. Vi började hemma hos Marie, som hade lagat en jättegod Ris-Otto. Där körde vi sedan på med ett antal redbull/vodka, som gjorde susen i påsen. Det blev hattprovning och allsång (allvrålning) till yellow submarin. Nattbussen till Adam, där vi träffade Dunken på Dam square. Han tog med oss till en rockbar som hade dödskallar på väggarna. Där shottade vi och drack bers, som rigtiga rockers. Vi skrattade åt folk som dansade fult och konstaterade att glasen diskades noggrannare här bara för det var en dread som jobbade där. Där ifrån gick vi sedan till en annan rockbar där vi bekantade oss med ett par bögar. Den ena hette Valentin, de var så söta! Marie retade en kille för sin onatturligt långa panna och jag... vet inte riktigt vad jag höll på med.
Sedan följde en rad extrema händelser som t ex. vilsegående, taxiresa, olyckor (vi såg en asblodig snubbe som hade cyklat vält (marie stälde hans cykel till rätta), klubbratande (någon försökte lura oss att betala inträde till en klubb vi skulle varit helt ensamma på) osv osv.
Dunken försvann någon gång runt ett klockslag jag inte har en aning om. Kanske efter att Marie försökte tvinga i honom kött? Jag och Marie dansade lite på någon bar vid Leidseplain innan vi tackade för oss och tog (en gratis) nattbuss hem. Där somnade båda två i hennes säng (jag gjorde ett tappert försöka att se på Monk).

Nej nu ni, ska jag masa min rumpa ner till en ostmacka. Ska bli spännande att se om någon fortfarande lever i det här huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar