Sidor

måndag 16 februari 2009

Emma goes business woman

Okej, let's see. Jag var över till grannen, som för övrigt är min nya vän här i Heemskerk. Vi drack kaffe och kinesiskt jasminté. Sheila är halvt kines och lite libanes. Det var trevligt och hon hade ett vackert hem.

Vid middagen berättade DJ om sin kolega som ville hyra mig en kväll. Jag skulle komma till deras hus och laga en middag för dem och deras vänner. De skulle betala för matvaror och jag skulle få 150 - 200 euro för jobbet. Låter inte det bra? Grejen är att de finns fler som skulle önska detta. Jag skulle kunna göra det här två gånger i månaden och på så sätt tjäna mig en redig hacka i extra pengar. Jag erkänner att jag har lite svårt för att leva på mina 300 i månaden, då jag lätt faller för frestelser. Jag lägger pengar på sådant jag inte borde lägga dem på. Jag tror till exempel att Murgh skulle uppskatta att jag fyllde på mobilen. Däremot investerade jag i ett nytt tramkort, ett stort sådant. Det var väl bra? Detta var en parentes.
Jag hade verkligen blivit som en korsning av coola Nico Reilly i Lipstick Jungle, och rejäla Bree Hodge från Desperate Housewives. De båda är driftiga, företagsamma och beundransvärda kvinnor som jag i hög grad ser upp till. För att inte glömma hur snygg Kim Raver är, som spelar Nico. Ytterligare en parentes.
Ska vi sätta denna business/husfru-bild av mig själv som mål? Jag är ju redan lite husefru, då jag passar kids, städar hem, stryker, bakar och lagar mat hela dagarna. Idag vattnade jag till och med mina blommor (visserligen för fösta gången på snart sju veckor (det kanske är därför bladen är gula och ramlar av))!

Nu ni! Nu ska den här damen se på grey's anatomy och sedan ta en tupplur på åtta timmar!
God Afton!


Nico + Bree - Could that be something?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar