Sidor

fredag 13 februari 2009

blood

Haha! Monstret sprang till skolan idag, ramlade och slog sig på munnen. Det kom blod, men hon grät inte. Hon blev bara lite kinkig. Det krävs en stor dos tålamod för att palla med den ungen alltså. Det är vad jag trycker i mig till frukost. Det och ignorans. Det är för jobbigt att uppmärksamma precis allting de små retstickorna håller sig sysselsatta med.
Blev en tur till centrum för att leta hushållsfärg. I fyra affärer har jag varit inne i nu, och inte en ända av dem värkar ha någon tanke över huvud taget, på att det finns folk som vill måla ormtårtor i den här staden. Jag köpte en bytta vanilj/jordgubbs/cheesecake-glass till mig och Marie ikväll. Det ska bli gott.
Nu ska jag sätta igång och baka chokladkakor. Ha´t!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar