Sidor

torsdag 19 februari 2009

flakes

Morning! Två pigga flickor sitter just nu fram för TV:n och tittar på Top Cat, samtidigt som de avnjuter varsin skål corn flakes. Tänk att de sov fram till klockan åtta idag. Det är ju verkligen ett under. Dock gick min underinställda väckarklocka av vid halv sex-snåret. Har inte sovit speciellt bra sedan dess.
Skye ska leka hos Sailor idag. Varför mitt favoritbarn? Kan inte Monstret leka med någon, någon annan stans, någon gång? Jaja, idag får jag i alla fall hit min granne, som jag kan leka med!

Måste bara skriva ett par rader om avsnitt 5 av säsong 6 - L word - Litmus Test. Det var ett fint avsnitt. Det var lugnt. Det var otroligt bra. En speciell scen, en intim sådan mellan *host* och *fnys*, tyckte jag mycket om. Den var pinsam. Den var bara stilla. Ingen musik i bakgrunden, bara sirener och skällande byrackor.
L word är inte lika intimt längre. De har tagit bort mycket av de där barnförnjudna scenerna. Det resulterar i att jag slipper titta mellan fingrarna lika ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar