Sidor

lördag 7 februari 2009

morning on fire

Det är vaaarm här! När jag vaknade undrade jag om jag hade tagit fel och gått och lagt mig i en bastu. Så var inte fallet. Jag hade bara glömt att skurva ner temperaturen i huset från 23 grader. Usch, det är rena rama regnskogen här inne.
Klockan 7 vaknade jag av att Skye ville snyta sig. Snabbt som en iller fick jag springa ner för trappan, helt yrvaken och vinglig. Som tur är, är det fortfaranade kolsvart ute även här. vid den tiden på dygnet. Jag kunde lura till mig några extra minuet av olidlig värme på mitt rum.
Jag vet inte om det är hettan i lufter eller gårdagens badkarsbad, men jag känner mig himla svullen idag. Lite som en marshmallow. Seg och fluffig. Det är ju nästan tur att det inte blir någon utgång ikväll. Marie kommer hit, förhoppningsvis innan middag. Det hade varit trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar