Sidor

fredag 8 juni 2012

målet mellan målen

Avslutade precis ett samtal med Robin, som sa att han fick lite Emma-abstinens på väg hem från jobbet. Nice! Vi bokade in veckoslutsdate och där med är ytterligare ett par döds-semester-dagar räddade. Jag fixar det här bra. Som en dans ungefär. Vilket jag i och för sig suger stenhårt på. Men ni fattar.
Är i full färd med att lyssna på house. Är helt fast efter en helg-festival jag inte var på. Däremot hade ett år av att leva i en familj där just house-musik var det enda accepterade, inte den minsta inverkan på mig. Mognat? Åter-mognat?
Torkar frukt i ugnen samtidigt. Och förbereder en måltid. Vet inte än till vilket klockslag, och således inte heller vad det borde kallas. Det vankas nämligen bio ikväll, och då vet man ju som bekant aldrig vad som slinker ner.
Efter att ha jobbat järnet på CT:n i 40 minuter och styrketränat både bröst, triceps och mage, förtjänar jag det mesta. Det vill säga om inte de där rutorna betyder allt för mycket. Godis är lika med flubb-flubb-mage. Flubb-flubb-mage är lika med roligt för stunden. Skitkul!
Eftersom jag har hont i halsen gick jag all in på kylt post workout-snack. En mix av rödbetor, frysta hallon, fettfri kvarg och vaniljpulver. Som glass. Och en is-protein-latte på det. Shakade sönder isen så den fick slush-konsistens. Nom nom.
Nu ska jag återgå till min dans. Det finns fler sätt att shaka. For sure.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar