Sidor

tisdag 5 juni 2012

käk och sådant

Har haft en lat dag. Vaknade av klockan vid 8 men bestämde mig för att få unna mig en timma till. Det löste jag utan problem. Ni vet, nytvättade lakan. Med frukost i magen tog jag tag i lite jobbrelaterat innan jag gick till gymmet och körde 60 minuter förbränning, ben- och magstyrka. Det var tungt och segt. Alltihop. Kanske för lite batteri.
 
Åt en lunch på samma quinosallad som igår och en vegetarisk panerad sak från Hälsans Kök. God. Typ körsbärstomater, basilika och ost rullat i något ströbröd.
Efter ett tag traskade jag iväg till systemet. Fick nästan slå mig igenom studenthavet vid Götaplatsen. Det är verkligen den tiden på året. Lite underligt att tänka att det var fyra år sedan jag själv var sådär lycklig över ett avslutat kapitel. 
Var såklart hungrig igen när jag kom hem, och ställde in en form med smet i ugnen. Det resulterade i någon slags proteinpannkaka. Fiberhusk, soyamjöl, kruskakli, physaliumfrön, jordgubbsprotein, filmjölk och ägg. Den fluffade upp sig rejält av lite bakpulver och smakade himla gott med hallonkvarg, keso, frukt och nötter.
Är lite sugen på den för dagen tredje koppen kaffe. Hm. Är det månne mellanmålsuteslutningen som giver mig detta sug?
Hur som helst ska jag nu göra mig redo inför mys med 50% av gruppen. Nu sker det verkligen på riktigt. Låt sommaren gå fort(?!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar