Sidor

måndag 4 juni 2012

klockan på armen

Jag går all in på städningen idag. Har hunnit slänga, torka och sortera en himlans massa lådor. Så himla skönt. Och belöningen blir fluffiga och rena lakan när jag kommer hem från Pingisklubben ikväll.
För övrigt har jag power walkat runt staden. Först och främst för att hälsa på mamma och hämta en sommarlovs-present från mina gullepäron. Ett galet oranget armbandsur. Jag har för tillfället en grej för orange. En fulsnygg färg. Från Masthugget hade jag följe med mamma till centralen och fortsatte sedan med en omväg hem till mig. GPS:en fungerade inte men har mätt rundan innan, och den är en mil- plus. Otvunget promenerande i träningskläder utan ryggsäck är det bästa. Bara jag och musiken. Eller jag och vän, det är ju så klart ännu bättre.

Nu funderar jag på ett mellanmål. Eller egentligen ett kvällsmål. Är lite i valet och kvalet över om det ska ätas nu eller i natt. Vilket konstigt tänk.

Hade föresten även tänkt ändra på mina rutiner under sommaren. Kommer testa att skjuta på dygnet ett par timmar och kanske även lassa på en extra sovtimma. 23-07 - hur låter det? En perfekt åtta.

Nu är det dags för lite välförtjänt listskrivande. Det här livet behöver lite mera struktur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar