Sidor

fredag 8 juni 2012

lite orolig kanske

Hej. Jag är trött. Och seg. Och hängig. Har sovit i halsduk. Knappt sovit alls faktiskt. Vridit och vändt snarare. Välkommen sommarförkylning. Trodde jag var oövervinnerlig när jag tagit mig igenom festivalnätter under bar himmel och timmar i regn med bara en sjal som skydd. Men icke. Även jag kan åka dit. Hals och näsa. Det är där det sitter. Hur jag löser? Brutalvilar i en timma till, innan jag taggar upp mig inför lätt träning.
En finfin helg ligger inför mina fötter, och vem vill grotta ner sig i myskläder då? Dessutom är jag alldeles för pepp på att arbeta mig fram till magrutor, att det inte finns råd till något töntigt insjuknande och onödigt vilande.

Blandade ner en tesked mandelsmör och en halv mosad banan i mjölk-gröten. Efterrätt. Typ. Ett surdegsknäcke med ägg till det och massor av starkt och varmt kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar