Sidor

torsdag 14 juni 2012

fett!

Ja! Där satt den. Sjukaste passet. Upptäckte precis innan jag skulle sticka ner och hänga tvätten på vägen till gymmet, att jag försovit mig. Om man nu kan försova sig när man är ledig? Hur som helst hade jag telefon-alarmet på ljudlöst, och därför inte vaknat när klockan ringde vid 7. I stället vaknade jag vid 8.10 och trodde att jag snoozat i tio minuter från 7.00. Icke!
En förlorad timma betyder intensivitet på gymmet. Dryga 60-minutaren avverkades på löpband, CT och bland de fria vikterna. Körde rygg och hann med imponerande många övningar. Högt tempo och hög puls.
Är med och pressar mig själv i Live It, Love It-bloggens plank-utmaning. 3x3 plankor, rak/höger/vänster, om dagen, i en månads tid- för att se om någonting händer med musklerna runt bålen. Jag har ju redan mitt eget lilla abs-projekt och har alltså tjuvstartat, men förebilderna är ändå tagna från rätt datum.
Hann med en omgång plankor innan jag var tvungen att rusa till tvättstugan och ta hand om fluffiga lakan. Resten löser jag ikväll, tillsammans med några lite mindre statiska magövningar.
Men som ni förstår: Frisk tjej. Nöjd tjej. Glad tjej.
Nu ska jag fortsätta njuta av en ny förälskelse, innan jag tar mig till veckans mor/dotter-lunch.

Och just det. Jag är nu endast fyra hekto från att nå min inprogramerade målvikt på viktkoll-appen. I say "SCORE"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar