Sidor

söndag 17 juni 2012

solklart

Lyckades på något magiskt vis få den här tjejen att bli...
...den här starka och uthålliga istället. Är väl medveten om det smarta med att hålla sig borta från träning dagen-efter-(för-mycket)-öl, men fick en energikick av all hallon/persika-smoothie jag hällde i mig som lunch. Dessutom ska ju de där plankorna ändå göras. Då kan man väl lika gärna få svettas på riktigt.
Tänkte köra några lugna minuter förbränning, men som vanligt hade jag svårt att hålla igen. 30 minuter cross trainer med stegvis ökande motstånd. Svett, svettigare, svettigast. Drog igenom tre rundor plankor och råkade få med mig en enxtra rak. Nöjde mig (nästan) med magen där, och gav mig på axlarna istället. Ytterligare en vecka har gått, och än en gång har kroppen alla delar fått sig vad de tål.
Starkare, snabbare, uthålligare, slankare och lättare. Bestämda steg mot halvflummiga mål.

Nu ska jag ägna mig åt att vara lite bakfull. Göra mig redo inför SOA-mys, te och Carro med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar