Sidor

måndag 18 juni 2012

nya veckan

En portion banangröt (med mitt gamla älskade banan-protein-pulver!) och ett telefonsamtal med Linda gav mig tillräckligt med energi för att göra kort men maxad kondition på CT:n i 20 minuter, styrketräning för de kära benen, 10 minuter snabb gång i brutal-lutning och veckans nya fräsha plankutmaning.
Övningen är den samma, men upplägget annorlunda. Nu är det tabataintervaller som gäller. 20 sek action/10 sek vila x 8 x 3. Trodde det skulle bli lätt, men tji fick jag. Jäklar vilken hängmatta jag var i slutet av andra omgången. Sparade därför den sista till ikväll. Bokade nämligen in ett cykel activio-pass för att skämma bort flåset lite extra innan jag går till havs några dagar. Gissar på minimalt med träningsaktiviteter, då tiden är knapp och all energi går åt till slit och släp. F å r i n t e t a p p a k a r a k t ä r e n. Rättare sagt: måste hitta karaktären innan jag går ombord. Det går inte att hålla på att unna sig hela tiden. Så är det bara.
Efter träning blev det smoothie à la färsk frukt, bär och äggvita. Och efter smoothie blev det promenad med efterföljande micrad lunch från ICA Focus, som ville bjuda i inflyttningspresent. Vi valde såklart de lyxigaste fiskrätterna vi kunde hitta.
Eftersom jag ändå hade mina snabbaste skor på mig, gick jag omvägen till Masthugget för att hälsa på mamma och hämta ett nytt tillskott i växtfamiljen. Snart bor jag i en djungel. Vad kan vara finare?
Sitter nu och göttar mig med en kopp kaffe (kanel och kakao i filtret och mjölk i koppen) och en skål med frukt. För en timma sedan var jag jättemätt och nu vart jag jättehungrig. Matvrak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar