Sidor

lördag 9 juni 2012

älskling

God morgon! Det är lördag och jag vaknade upp med mjukt sällskap. Min lille babe är här och sover över och hela lägenheten luktar hund och är hårig och det är det mysigaste och hon får aldrig åka hem igen.
Vi har precis kommit hem från en 60 minuter lång promenad i ett backigt Guldheden. Varit uppe på minst tre utkiksplatser och får blicka ut över ett nyvaket (och tvättat) Göteborg. Eftersom jag dragit på mig en irriterande förkylning, kombinerat med pollenallergi, blev det inte direkt något tempo att tala om. Men mysigt hade vi. Är inte heller van vid att göra så här många knop innan jag fyllt på energidepåerna med grötfrukost, och med endast kaffet skvalpandes i magen, såg jag ett gäng stjärnor innan vi kom hem. Hoppas det var värt det. Förbränningsmässigt.
En stor portion banan/jordgubb/choklad-protein-gröt med vinbär, pumpakärnor och sesamfrön satt som en smäck kan jag säga. Trots att tallriken var mer fylld än vanligt, känner jag mig inte helt mätt än. Är det så här det ska vara att röra på en tom kropp?
Kanske fyllde jag ut magsäcken lite väl igår. Med godis. Så klart. Jag och Carro såg Prometheus 3D och gick sedan och tog en öl på Avenyn. Kvällen slutade med att en för full snubbe spottade på fel sko, och min vakt-kompis lyckades fiska till oss både en ursäkt, komplimang och inbjudan till Port d Soleil. Tyvärr var hans game redan long gone, och på vägen ut viskade vi om händelsen i ordningsvaktens öra, som snabbt rättade till problemet. Inomhus-spottande dudes hör inte hemma bland folk. Götte-fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar