Sidor

måndag 25 juni 2012

blue my mind

Jag är en sjuk, sjuk tjej som tror att jag kan halvera mina portioner utan att se stjärnor. Går icke. Tillbaka till full storlek men med extra nogrannhet av beståndsdelarna. Och den där cardion ska ju så klart inte glömmas bort.
Det blev en timma med pulsen över 160 på gymmet, plus ryggstyrka och mage på det. Blev lite halvmotiverad när jag väl kom dit. Inbillade mig att den senaste veckans arbete, matkonsumtion och icke-tränande resulterat i flubbflubb och dålig kondis. Jovisst serru. Mindfuckad och vilsen. I morgon är jag tillbaka. Innan dess tänkte jag ta en power walk i regnet. Väntar bara på att mina nymålade blue-my-mind-blå naglar ska torka. Då mina två blånaglar på högerfoten vägrar att ge med sig (trots att jag inte springer runt i de skyldiga skorna längre), tänkte jag att resten också kunde få bli blå. Så det fick de. Fingernaglarna också. Och täcket. En värmande kopp kaffe som motivation nu kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar