Sidor

måndag 4 juni 2012

nu kör vi igen

Frukost: check!
Tvätt: check!
Städ och sortering: check!
Gym: check!
Lunch: check!

Lite mer specificerat: Havregrynsgröt med jordgubbsproteinpulver, banan, physaliumfrön, hallon, kokosflakes och pumpafrön. Tvätt från både det ena och det andra. Mest festival-outfits och träningsbyxor, men även lakan och converse (nervös, mina bästa plattskor - hoppas de inte krympt!). Har påbörjat en liten uppsortering av prylar som bor i lådor. Smycken i en, hårgrejer i en, piller i en - ja, ni fattar. På gymmet blev det en timmas mellanintensiv cardio - CT och cykel. Svettigt as hell dock. Och styrka för rygg och mage. Tänkte mig snart ut på promenad bort till mamma för att bränna ytterligare. Man har ju blivit lite latar sedan busskortet inhandlades. Poop. I magen ligger nu en lunch bestående av quinoasallad med tunt skivade kaizer, blåmögel och cashews.

Efter den senaste tidens intensiva kalasande och firande (lite mer än vanligt har det allt blivit), känner jag att det har blivit dags att skärpa till kost och träning ytterligare. Jag ska ju bli av med det där som är lite för maffigt och skaffa mig de där rutorna på magen. Det kom vi ju överens om. Jag och jag.
Så: lite mindre av det där som är lite mer lockande. Och lite mer av det där som är lite mer ansträngande. Kanske borde man i mån av tid köra igång morgonpromenerandet igen? La det på hyllan då jag ändå var tvungen att gå överallt så fort jag skulle någonstan. Nu - no excuses. Nu när ingen skola eller arbete kräver vasst fokus och hög energinivå, behöver jag heller inte äta sex gånger om dagen. Eller? Att skära ner på ett par mellanmål har ingen dött av. Så inte heller jag. Det här gynnar inte bara absen, utan även plånboken.
Okej. Jag är återigenpeppadtilltusen. Det är kul att forma kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar