Sidor

onsdag 21 december 2011

stå ut

Okej. Nu är jag trött på det. Jag vill inte skriva mer tenta. Jag vill låtsas som om jag inte bryr mig om det är rätt och riktigt att psykiskt sjuka brottslingar döms till fängelse eller vård. Jag hade mycket hellre funderat över vad som är vackert. Och varför det är vackert. Jag hade velat yoga också. För just nu sover alla kroppsdelar och ryggen ömmar som om den twistats ett varv. Nu är jag trött på det. Jag vill ha julledigt. Och så vill jag äta risgrynsgröt. Och krama Erica. Klappa en katt vill jag också. Helst en orange. Med våfflad päls. Jag vill lukta på granen som mamma och pappa har köpt. Och sova i mitt gamla rum för första gången på flera år. Och slå in mina julklappar i prickigt papper. Jag vill inte veta mer saker om civil olydnad. Och jag tror inte att Varken Rousseau eller Thoreau tar illa upp om deras ord inte intresserar mig för tillfället. Det hade känts bra att få se på serier nu. För jag är trött på det här. Men lite till. Det måste jag stå ut med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar