Sidor

fredag 9 december 2011

sjukligt

Gud vad fint det är på Liseberg. Crazyness. Dock var jag sjukt kall och trött när jag lämnade Robin och Emeli i slutet av den oändliga rulltrappan. Handvärmning över öppen eld och julig varm choklad med cognacsgrädde löste inte problemen med frusna tår och rinnande näsa. Väl hemma, somnade jag nästan med en gång och vaknade med en igentäppt näsa och en ömmande hals. Det går inte att lura sig själv längre. Förkylningen är ett faktum. Tog bussen till skolan och gruppdiskussion, men gick hem i blåsten. Dumt beslut. Troligtvis. Höll ju på att falla omkull flera gånger. En liten hund jag gick förbi, lyfte nästan av vindarna.


Nu är jag mitt uppe i bak. Bak gånger två. Jag som borde sova. Men det har blivit lite som en rutin att "storstäda" och baka på fredagarna innan after work. Knäppt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar