Sidor

torsdag 8 december 2011

glädje



Lite förvånad när jag upptäcker att jag titulerat mitt tidigare inlägg med ordet kärlek. Vad fint av mig. Nördigt. Men lugn. Nu är jag normal igen. Fortfarande pepp av skönhetsväder. Men inte nördig.


Bilderna berättar vad jag och Monique höll på med igår. Alltså bakade världens minsta saffranssnäckor och dumlegrottor med pepparkakssmak. En viss fröken ska ha Glögg-gille på lördag. Självklart var vi tvugna att provsmaka chokladglöggen. Visst dör man lite av att se på de små, små bullarna. Vi lyckades ändå få dem saftiga.



Har fått det tråkiga beskedet att dagens föreläsning är inställd. Hur kul? Nej. Jag gillar skolan och vill helst vara där varje dag i veckan. Vilket jag hade fått om det inte hade varit för att just dagens lektion utgår. Dumma sjukdom. Hur som helst är jag glad över att jag har en mamma som tröstar mig med lunch och en granne som ställer upp på promenad i solsken. Livskvalitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar