Sidor

torsdag 29 december 2011

brunchen, lunchen och kvällsmålet


Vi brunchade länge, jag och Linda. Keso-yoghurt, frukt, ägg, rågbröd, hummus och grönsaker och kaffe. Vi växlade julklappar också och pratade hemlisar. Och lyssnade på Henrik Torehammar med sin så passande brunchrapport. Sedan hamnade vi på avenyn och där började en slags förbränning. Penninga-förbränningen. Sitter just nu och myser järnet i min nya morgonrock, som jag spanade in redan innan den blev 250 kr billigare. Jag kanske kan lära mig att gilla det där med REA ändå. Vi stannade ungefär tills de släpade ut oss ur Nordstan, men med oss hade vi som tur var, några av grejerna på listan.


Vad fint det känns att få käka diet-soppa och äpple efter all mat man den senaste veckan har spetsat med en klick smör och en skvätt grädde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar