Sidor

söndag 4 december 2011

Att träna eller inte träna

Letade överallt efter en ursäkt att inte gå och träna. Vad hittade jag? Typ en miljon anledningar till att faktiskt gå. Behöver jag ens påpeka godispåse-ångesten gånger två? Har under helgen dessutom tränat mig i att sitta bekvämt på olika sätt i en fåtölj från 70-talet. Bättre lycka nästa gång.

Hur som. Gymmet fick besök av mig. En tjej med tunga ögonlock och motivation i bott. Deltog i pump och ville gråta en skvätt när jag jämförde mina sladderarmar med instruktörens. Biffbrudar borde inte få stå längst fram. Inte på söndagar i vilket fall.
Jag drog på lite tyngre än förra passet och det fick musklerna att skaka fram mot slutet. Härligt. Dessvärre var det mycket koordination och balans, vilket alltid resulterar i att jag blir lallandes efter som ett fån.
Det var segt att gå mina två hundra meter hem, så jag antar att jag måste fått något uträttat.

Nu känns det så fantastiskt skönt att bara vara mig i mitt lilla hem. Oroade mig för att min snålvecka skulle bli jobbig, men tror jag kommer överleva. Kokade nyss gröt och insåg att det ÄR gott utan mjölk. Gladtankar!

Nu filosofi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar