Sidor

måndag 21 november 2011

inget är grönt

Förmodligen är det jag håller på med nu det svåraste jag någonsin kommer att utsätta min hjärna för. På ett frivilligt plan åtminstonde. Meta-etik. Japp. Det till och med låter förfärligt. Så jäkla mycket fail att jag är så nyfiken på världens mest förvirrande ämne, att jag inte kan packa ner det i den där lådan och nöja mig med att bli underkänd.

Önskar att jag hade något med jordnötssmör på att trösta mig med. Har inte ens clementiner. Om någon hade tänkt att testa, kan jag i förebyggande syfte redan nu upplysa om att tonfisk i vatten inte fungerar som substitut för godis, glass och jordnötssmör.

Och varför i hela fridens namn ska jag få höra från alla håll att enhörningar inte finns? Först av vår föreläsare och nu på Tankesmedjan p3. Det finns en anledning till att jag avskyr Tankesmedjan. Är det en sådan dag? Ingen som tänker stanna kvar i ignoransen med mig?

Min paus är slut och det är dags att återgå till fucking rättighetsteorin.

Hörs efter mitt första bodybalance-pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar