Sidor

fredag 11 november 2011

fightclub



Det var några timmar sedan jag kom hem från box-passet på Sportlife, men är fortfarande helt lyrisk. Så jäkla grymt det var. Skönt, utlösande. Uttömmande. Svettades i stil med ett spinningpass, vilket var lite till ett problem när man skulle försöka trycka ner sin parner över den liggande säck som hon försökte misshandla till döds. Snigelhalt. Trodde jag skulle ha ännu svårare för kordinationen, men tyckte ändå att det fungerade bra, och att jag fick in styrka i mina slag och sparkar. Helt klart spännande 70 minuter.

Dock har jag näst intill ingen träningsvärk idag. det gör mig lite besviken. Så otränad som jag är nu (när jag ibland får ont efter en promenad, höhö) borde det där fightandet ha tvingat kvar mig i sängen. Kanske var jag exemplarisk när det kom till stretchandet.


Hör och häpna (läs och häpna?); jag har haft en helt okej natt. Jag har sovit. I minst åtta timmar. Och då har vi ändå faktorerna 1. fullmånen och 2. en lång förmiddagslur i bagaget. Jag tackar och bockar för all sömn jag kan få. Mums för sova.


Kl 10 börjar föreläsningen som inte är en föreläsning utan ett diskussionstillfälle. Det känns sådär kul, men jag tänker fortsätta att hålla min 100% närvaro.


I eftermiddag blir det antingen jobb eller träning. Jag och Alexandra har bokat in oss på ett Bodybalance-pass, men igårkväll hörde le boss av sig och undrade om jag kunde hoppa in. Pengar är välkommet.


Nu när kaffet har värmt min frusna kropp (försöker sätta på elementet men lyckas inte riiiktigt) är det dags att bre sig en macka. Macka,macka,macka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar