Sidor

måndag 21 november 2011

balans. var?

Tillbaka på mattan! Vilken jäkla matta? Bodybalance-mattan! Ingen yoga precis men Guuuud vad skönt det var att få sträcka ut. Och Guuuud vad glad jag är att jag tog mig till gymmet så här sent, trots att min date svek i sista stund. 25 minuter crosstrainer och 60 min lullig bodybalance. Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga om mitt första bodybalance-pass mer än att man kände sig lite löjlig. Det gick lite snabbare än på yoga, vilket betyder mer mängd kordination på samma mängd tid. Det resulterar i en galet förvirrad tjej. Det var skönt att ha yoga-moves med sig i fickan dock. Tror inte att någon märkte att jag sög. Det gjorde jag inte heller. Var ganska fräck. Faktiskt.

Utöver dagens stolthet, vill jag snacka lite om mitt problem. I brist på någon som helst psykologisk utbildning vill jag diagnostisera mig själv som hetsätare. På riktigt! Jag kan inte ha käk i mina skåp. (Dvs om jag inte för tillfället är best friend med min karaktär.)
Middagen idag bestod av makaroner med tonfisksås-(whatever!?), vilket jag åt upp och blev mätt av. När jag kokade mina makaroner, blev det till två portioner, vilken den ena skulle sparas till imorgon. Tror ni inte jag hetsäter upp den där extraskålen med "dessert"-makaroner också? Med ketchup! Bara för att den står där. Ingen hunger. Inget sug. Bara vetskapen av att det finns satans ätfärdig mat i mitt kylskåp. Skit också. Jag failar mat-delen totalt.

Höhö. Och ni som tror att jag dricker vatten till Ensam Mamma...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar