Sidor

tisdag 8 november 2011

en jubileumsdag



OBS det här är ingen text om Baby. Hon är där enkom för att hon är snygg.


Har varit vaken lite för länge och detta pga det vanliga borrandet, som byggarbetarna här utanför envisas med att hålla på med mellan kl 6.30 0ch 8.30. Men varför klaga? Bra att komma upp i tid på morgnarna, och ännu en anledning att uppskatta helgen. Shit. En varning för den positiviteten kanske?


Idag betyder skolan nya äventyr igen. Jag blir ju så nervös varje gång vi ska hålla till på ett nytt ställe. Sätt mig i en sal och låt mig vara där liksom? Tur att jag har klasskompisar att utnyttja.

Tänkte mig en tur till min favoritaffär på Göteborgs södra sida. ICA Focus. Dock inte för mat (ska försöka hålla mig, trots att det omöjliga har inträffat*) utan för hårfärg. Inte så himla spännande.


Eftermiddagen ska förhoppningsvis innehålla någon form av motion, gärna på gymmet. Men måste också vistas lite i mitt bo, då snäll man kommer hit och klistrar upp min TV på väggen.


Egentligen vill jag bara att tiden ska gå snabbt fram till kvällen. Då får jag ha molntime. Vilket är bästa time. Ever.


*Jag har tröttnat på havregrynsgröt. Den fastnar på vägen när i halsen och sedan känner jag av den resten av dagen. Som ett växande monster. Det är en mindre katastrof då havregryn är det ända som bor i mitt skåp. (Om vi bortser från kaffe och vaniljpulver (som förövrigt är göttigt att lyxa till det med i sitt kaffefilter))


Dags att ta sig an det där lyckomonstret nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar