Sidor

söndag 27 november 2011

fågelungen



Idag får jag ägghalvor i spenatsoppan. Igen. Tack CSN. Vet inte om det är lunch eller middag. Eller om jag missat båda två.


Mascaran sitter inte där jag kletade på den för några timmar sedan. Den har väl blåst bort antar jag.


Tänkte ett tag att jag skulle dricka te, men det hade nog bara varit för stämningen skull i så fall. Kaffe hade varit godare. Är rädd för hjärtklappning. Det bankar redan på som Satan under min tröja.


Så vad gjorde jag med en dag? Nog för att dagen inte är slut än, men så här långt har jag gått. Jag har vandrat. Från Guldheden till Lilla Bommen, därifrån till Järntorget, därifrån till Röda Sten, därifrån till sälarna i Slotsskogen och slutligen tog jag bussen hem från Linnéplatsen. Eller ja, till fruktaffären rättare sagt. Där köpte jag färgglada tomater till överaskande lågt pris. Det kändes lite som att råna butiksbiträdet.


Om en timma tänkte jag och Alexandra vara med på "Köttar-Lenas" spinningpass. Det känns bra, nu när CSN bjudit på en sådan energigivande måltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar