Sidor

fredag 29 oktober 2010

we live half at night

Sol och bitande höstkyla i all ära, men just nu är jag ganska-okej-belåten med regnrusket som försigår utanför rutorna. Nu kan jag fixa lite grejer i lägenheten, tvätta och njuta av en lugn frukost. Hade egentligen hoppats på i alla fall uppehåll, så jag kunde ha sprungit utomhus den här morgonen, men finner mig ändå ganska bra i nuvarande situation. Dock blir träningen nu framskjuten ända till måndag. Woho, nu gäller det verkligen att tänka på kosten. Trist.

Det är en himlans skoj helg jag har framför mig. Festligheter och kalas. Jag, Linda och Hajdu Rafis tänkte börja med en repris på förra fredagen. Det blir alltså lite öldrickande efter avslutat arbetspass. Ja, det är då man känner sig som snyggast och fräschast. Särskilt om man lyckats skvätta lite bolognese över ansiktet, eller skrapat upp en oljig sopsäck längst med benet. Thank God for baby wipes!

En fullspäckad helg är precis vad jag behöver efter att insett, med hjälp av tvättstugan, att det är ett väldigt enformigt liv jag lever just nu. Ett helt satans torkrum fullt av TVÅ typer av kläder. Arbetsoutfits och träningsplator. Ett gäng färgglada underkläder och en ormklänning livade visserligen upp det hela, men seriöst. Mer äventyr tack.

Den bästa mamman i världen, tittade förbi cafét igår eftermiddag. Hon hade med sig en present. Förvånade? Inte jag. Myspys-porslin - perfekt för myspys-frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar