Sidor

fredag 1 oktober 2010

en perfekt och underbar lag, perfekt och oförstörbar

I morse var jag på coop för att handla mjöl. Lättlockad som jag är gick jag ut ur butiken med en hel påse fylld av grönsaker också. Kvittot slutade på exakt 100 pix, hur ofta lyckas man med det?
Grödorna kokade jag soppa på. Höst. Soppa. Jahapp. Vi var väl där redan då. Tur att jag har bestämt mig för att äventyra lite mer, nu när solen börjar umgås lite mindre ofta med oss.

Ikväll har jag tillsammans med Monique, kulturkvällsat. Ja, det är ju kulturnatta här i Göteborg. Men eftersom vi inte vill vara ute så sena timmar, tyckte vi att det dög med kvällsande. Lika trevligt hade vi det dock ändå, med museumsbesök,brasiliansk trumdans och varm choklad (med massor av grädde och marshmallows) under filtar på uteservering.

Otrevligt nog upptäckte jag att jag hade tagit fel nyckel, när jag försökte mosa in den i låset. Snopen och satans pissnödig (massa varm choklad) fick jag sätta mig i busskuren och vänta på 16 till Lindholmen. Tur att hon inte var längre bort, min lille sambo. Eftersom jag åkt skyttetrafik med bussen hela dagen, promenerade jag därifrån och hem. Det är vackrare på natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar