Sidor

onsdag 20 oktober 2010

söta ting

God afton. Det är fortfarande världens gladaste person som skiver. Det är svårt att sudda ut leendet på mina läppar just nu. Det ska mycket till, om man får uttrycka sig så.
Idag har jag arbetat från tidig morgon. Kl 7 närmare bestämt. Det tar på huvudkrafterna att stiga upp "mitt i natten" och ställa sig i kylan och vänta på bussen. Visst blir man också lite snurrig när man tvingas trängas med två stycken elektriker på en mycket liten och varm yta under flertalet timmar. Men ack, vad skönt det är att komma ut i dagsljuset med tre stora sopsäckar, när söta engelsktalande pojkar artigt håller upp tunga portar för en.
Om sju dagar fyller min lilla prinsessa sju år. SJU. När jag träffade henne första gången hade hon precis fyllt fem. Det är crazyness på hög nivå. Tack vare detta har jag belönats med kunskapen om att Kapphal just nu har de snyggaste barnkläderna. Det fick bli en liten party outfit bestående av en svart tajt klänning i krossad sammet, vita nylontights med hjärtan och ett långt halsband med en stor rosa skinnrosett, som fick packas ner i det vadderade födelsedagskuvertet. Det kommer bli en mycket lycklig flicka som öppnar presenter om en vecka. Sju dagar.

Lite skumt att de gjort så mycket plats för höfter på en klänning i storlek 122.

Gud vad jag saknar mina ungar!

Okej, nu ska jag sluta upp med att vara blödig och berätta lite mer om min power-vecka.
Jag mår verkligen bra i kroppen och tränar varje dag. Det ser liksom ute lite så här:
mån: 30 min löpning + benstyrka
tis: 45 min yoga
ons: 60 min stenhård spinning (svettnings-rekord)
tor: 45 min yoga
fre: 45 min body pump

Hur det blir på lördag, respektive söndag vet jag inte än. Det blir antingen core och spinning på lördag eller pump igen på söndag.

Sådärja. Nu har intresseklubben varit aktiva nog för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar