Sidor

söndag 24 oktober 2010

focal an lae

Murmelfrukost i min murmeloutfit. Alltså moka och ontbijtkoek i min nya tröja. Fyra skivor. Men smör och jordnötssmör. Det börjar bli svårt att få ner sista tuggan. Men där var den nere. Bye bye nostalgikaka.
I går hade jag exakt så mycket energi att den räckte till att hämta ett tjockare täcke till soffan när det blev iskallt mellan tupplurarna under filten. Det fanns också lite över till att värma upp några sketna pommes och falafel. En lördag i vilans tecken med andra ord.
Dock fick jag tatta lite på reserverna när jag råkade hälla ut ett halvt glas vatten över mig (OCH sängen), när jag bestämt mig för att det nog är bäst att ha ett helt glas vatten på nattduksbordet när man ska sova. Min stackas bakfulla kropp fick en surprise som hette duga. Tur i oturen var väl i alla fall att jag har en sådan stor säng att jag faktiskt bara kunde lägga mig på andra sidan och låtsas som om inget hade hänt.
Shock nr 2 fick jag när jag insåg att detta elende inte rubbade mitt humör ens litegranna. Jag fortsatte att vara glad. Lika glad som när jag städat hela köksgolvet för att sedan tappa ut allt skräp från sopskyffeln över det. Jag är oövervinnerlig. Inga tråkigheter kan få mig förbannad.

Hur som helst är lördagen ganska så ointressant. Om man jämför alltså. Med fredagen.
Jag och Linda gick in med de mest taggade av inställningar som kan hittas på ebay. Ja, kanske inte inför jobbet, men för det som skulle ske efteråt.
10 barer och minst en drink på varje. Det var målet. Vi började med illgrön sprit och varsin öl, gömda ostfrallor och för mycket kläder. Vi var laddade. Fruktansvärt laddade. Vi tog oss 50 meter bort och trodde att vi hade vinsten i en liten ask. Men sedan gick något fel. En öl blev två, och det var vi lugna med. När två öl blev gratis fick vi problem. Vattenfallsöl. Vi var förlorade. En bar av 10, är inget att skryta med liksom?
Även om vi förlorade med ett vrål, vann vi på vårat eget lilla vis något annat. En trevlig kväll är ju inget man vill lägga i lådan av förluster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar