Sidor

onsdag 6 oktober 2010

pust och stön

Hej och hå. Och SHIT vilken jäkla dag det varit. Lång som satan.

För att göra livet lite sådär extra marit, steg jag upp kvart i åtta för att tvätta. Undertiden lakan sköljdes, handdukar torktumlades och sockar hängdes upp på linor, meckade jag ihop ett gäng blå och gula macaroons i köket. Blåbär och banan. Ni som själva bakar vet ju hur mycket disk det blir av eländet. När jag står där med händerna nerkörda i de gula gummihandskarna, känner jag plötsligt hur det börjar droppa hett vatten på mina tår. Yes! Skruven som håller uppe röret under diskhon har rostat sönder. Timingen hade aldrig varit bättre.
Träningen fick ställas in och städningen också.

Från ett kaos till ett annat;
På cafét bestämmer sig såklart kassasystemet att sluta fungera. Touchen lägger av och vi börjar sälja morotskakor med hjälp av minnet. Samtidigt strejkar diskmaskinen och bergen av smutsiga latteglas och assietter bara växer och blir högre. Perfekt.
Äntligen är det över. Nyduschad kryper jag nu ner under nytvättade lakan.
Den värsta tortyren av dem alla väntar dock klockan 05.45, då klockan ringer och jag måste börja om igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar