Sidor

onsdag 13 maj 2009

where the sun always shine

Ännu en gång har de lämnat mig här, i tulpanerna och träskornas land. Äh. Vi sörjer väl inte för det? Vem kan sörja när man har haft en sådan här underbar dag som den som just passerat? Sol, kanaler och trevligt sällskap. En lyckans dag. Amsterdam är vackert nu. Vackrare än förut. Bilder!
M och P var så klart fikasugna när de la till vid hamnen. Det passade riktigt bra, för jag ville ha frukost. Det fick bli en tur till de mysiga caféerna i Jordaan.

Jag drack fruit shake of the day och åt yoghurt med müsli och banan.

Någon hade varit snäll och reserverat en alldeles egen plats för mig vid kanalen. Gesten uppskattas högt.

I Jordaan kan man köpa sina Succhinis från flotta korgar.

Vi tog en båttur på kanalerna. Jag har varit en flitig turist de senaste dagarna.

Tänk om man hade en mysig husbåt med veranda!

Eller ett eget tak...

Den här skulle tydligen vara den finaste platsen i hela Amsterdam.
Eller något likande!?

Marie sa "ful". Jag sa "sööööt".

Vissa äldre män var himla angelägna om att få filma torn i från alla möjliga vinklar.

Och så tog båten med oss till M och P:s kryssningsfartyg, Vision of the seas.

Ceacarsallad på en bro. I solen.

Prosecco på Grolsch-baren. Vårt mål är uppfyllt. Nu kan vi flytta hem.
Tack kära familj, för en dag av himmel och värme, hjärtan och fluff-fluff.

1 kommentar:

  1. Det var en fin dag! Doch så måste vi gå till grolsch baren och dricka grolsch någon gång också, SEN kan vi åka hem :)
    Nu tycker jag det ska bli spännande att se om Håkan kommer känka det här inlägget en kommentar xD

    SvaraRadera