Sidor

tisdag 12 maj 2009

I like hugs from toe to hip the best

Det är för mig fortfarande himla mystiskt att bli gratulerad på någon annans födelsedag. Konstigt. Men trevligt.

Jag har fylld paprika i hela halsen just nu. Dagens middag lyckades jag riktigt bra me om jag får säga det själv. Och det får jag. Hmm, så här skulle jag vilja kalla den; Kött- och champinjonfyllda paprikor med grönsakscouscous, serverad med en grönsallad, chevre och honungsfressing. Över budget, men äh.

Jag och Marie är just nu mitt i en flygbiljettskris. Vi är i färd med att boka vår semester till Sverige. Vår semester hem. Det kommer bli en en lång väntan på Weeze air port, då vi blir tvungna att ta en tre och en halv-timmas lång buss från Amsterdam ut till flygplatsen i Düsseldorf. Tur att vi är vana vid lång väntan och jobbiga resor från vår tågluff i höstas. Dessutom har vi ju semester, och det måste ju på något sätt firas, även om det ska vara redan klockan fyra på morgonen. Problemet är bara att vi inte kan betala våra biljetter. Vi är inte kapabla. Förhoppningsvis ska vi väl kunna ta oss över det här hindret redan ikväll.

Vad kan beskriva jobbig väntan bättre än den här bilden!?

Undrar och hoppas att mina två degknådare har det bra där ute på sjön. Mamman min står antagligen som fastklistrad på den där balkongen, iklädd en fluffig vit morgonrock. Pappa har säkerligen hittat något gott att mumsa på i någon restaurang. Ja, ni har det bra. Och vet ni, vädergudarna har ändrat sig, det ska inte regna i morgon. Det ska bli sol. Sol, sol, sol.

Och just det, en sak till:
FEST, FEST, FEST I JERUSALEM! FEST, FEST, FEST I JERUSALEM! JA TÄNKA SIG ATT DET BLEV FEST NÄR JESUS RED IN PÅ EN ÅÅÅÅÅSNA!

3 kommentarer:

  1. Det gar tag till dusseldorf ocksa, kolla in thalys.nl.

    SvaraRadera
  2. ååå fedt i Jerusalem! hahahahaha minnen:D

    SvaraRadera
  3. jaaaaaaaa, när jesus red in på en åsnaaaaaa

    SvaraRadera