Sidor

onsdag 6 maj 2009


Jag i full vintermundering, med en holländsk pannekoek i högst hugg.

Gabriella Cilmi - Sweet about me

Tyvärr serveras det bara pommes till köttbullarna på Haarlems IKEA. Men flaggan,
den diggar jag!
Jahapp, det blev ett besök i Haarlem för mig och Marie igår kväll. Staden var kall, regnig och full av öldrickande människor. Vi möttas av en motström av folk som tröttnat när vi klev utan för tågstationens portar. Vi brydde oss inte, och gav festivalen en chans. Det luktade verkligen uteconcert överallt. Lera (öl, regn och jord), exotisk mat och bajamaja. Vi stod och lutade oss mot en smal pinne (som antagligen försökte bli lika präktig som alla de andra träden i parken) i säkert en timma, så vi blev alldeles snea i ryggen. Två för oss okända band lyssnade vi på innan Gabriella Cilmi började spela. Dock var de ända låtarna vi kände igen Sweet about me och en Justin-cover. Det tröttnade vi på ganska snart. Det och kylan. Min gamla vinterjacka fixade inte riktigt trycket, och i skorna hade jag antagligen lika mycket vatten som den största bassängen på simstadion rymmer. Gabriella var jätteduktig och colan som jag betalade 11.5 euro för satt där den skulle.
Imorse sov vi igenom andra världskriget och vaknade inte fören klockan 11. Min säng har nog aldrig varit så mysig innan.
Dagens utflykt gick återigen till Haarlem, men den här gången för en trevlig liten framkallning-av-kort-cermoni. Det och strumpebyxshopping på H&M. Det och jag-önskar-att-jag-hade-minde-fötter-så-jag-kunde-få-på-mig-de-underbara-klackarna-på-H&M-fönster-shopping.
Nästa stopp blev IKEA. Där åt jag köttbullar. Jag är inte direkt ett stort fan av pommes till mina KB:ar. Det ska vara kokt potatis, eller mos! Helst mos.
Idag spelar Per Gessle på Melkweg. Det hade varit så sjukt tufft att ha sett honom i Amsterdam. Särskilt om Marie F hade varit gästartist också. Synd, synd, synd att jag jobbar i morgon!

2 kommentarer:

  1. mm, vi hade stått längst fram och skrålat "PELLEEEE!! Ta den där om flickorna på tv2"..!
    S Y N D att missa...

    SvaraRadera
  2. Åhh du har på dig min absoluta favoritsjal jag lever typ i den. HM va?

    SvaraRadera