Sidor

söndag 10 maj 2009

people comes and goes

Och så rullade äntligen den ljusblå bilen in på Terschelling. Två stycke pojkar steg ut. Det blev ett kärt återseende. Alltid lika roligt att få besök. Som vanligt efter helgen, får ni en bunt bilder att beskåda.

King Ede och Anton hade bestämt sig för att tälta. Efter att ha kört
runt och letat efter Bloemendaals camping alldeles för länge, beslutades
det om att försöka hitta den där som ligger så nära Amsterdam.
Det lyckades vi med.

När vi hade ätit en god middag på Wok to walk (bästa snabbmaten),
tog vi ett par öl på Rembrandtplain, innan vi lämnade av pojkarna
på närmaste vägen till centralstationen. Jag och Marie bestämde oss
för att fortsätta kvällen på Niels bar. Gud vad jag älskar gay-folk!


Vi träffade Boris, som antagligen är den mest homosexuella killen
jag någonsin mött, och Anne.

Boris hade en pojkvän. Tillsammans gjorde de grejer som fick mig
att rodna.

På lördagen var Anton, Magda och King Ede på upptäckarhumör.

De upptäckte kroketter. Friterad köttkräm?

Deras sinnen var posetiva till endast ett ting. Wok to walk. Det
blev en picknick i Vondel Park.

Marie sa "tack och hej" när vi tog klivet in i den forntida tortyrens
värld. Tänk vad de stackars människorna utsattes för, förr i tiden.

Innan jag sa hejdå till pojkarna, tog vi varsin dryck på Caffe Esprit.
Nu är det dags för mig att ta en promenad. Vart? Kanske till en ostaffär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar