Sidor

torsdag 21 maj 2009

trees are as good as flowers

En dryg vecka ligger nu framför mig, innan det är dags att sätta på sig festivalhatten och dra iväg till PinkPop. Som det ser ut nu kommer den här helgen vara mestadels solig. Nästa då? Kommer regnet ösa, eller får vi lov att bada i strålarna från en skinande sol? Jag hade gärna sluppit släpa på gummistövlar och paraply, men tyvärr är inte några mil närmare ekvatorn någon garanti för torra kinder.

Att vakna upp 12 timmar senare, med exakt samma tankar i huvudet är att jämföra med pesten. Jag känner mig inte ensam, det gör jag för det mesta inte, men visst hade det varit trevligt om den här dagen erbjöd någonting annat än en promenad på landet och ångest över hunger.

Kanske borde jag klä mig i något sött, kanske i en rosett. Just nu önskar jag att hemma vore här, för jag är så himla sugen på att gå till Håstenshallen. Och så vill jag flytta hemifrån (på riktigt) och dekorera mitt nya liv med saker från H&M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar