Sidor

torsdag 7 maj 2009

seeing-IS-believing


Jag glömde visa er att biljetterna till PinkPop anlände igår. Det är verkligen på riktigt!

Lekplatsförälskelser. På de ljumna vindarna flyger maskrosfröna med sina små fallskärmar. Det har regnat, men det var längesedan. Gungorna är för flera år sedan för små. För små och för nära marken. Att ta fel håll i rutschkanan är inte längre en självklarhet. Benen kan, vill, men hjärnan är feg. Förr var fem minuter på gungbrädan fem sekunder. Nu är dem långa. Långa och ansträngande. Vänner var alla som nåddes av ögonen. Tills de puttades, nyptes, retades. Såklart. Flickorna var prinsessor. Världen var full av prinsessor. Gult hår och klisterörhängen. Eller öronhängen? Pojken visade stolt upp sin nya cykel för prinsessan, som inte alls var intresserad. Förgäves försökte han sparka upp stödet för att kunna cykla en liten tur runt parken. Prinsessan blev inte mer angelägen. Hon ville leka. Med pojken.

Jag har lite svårt att förstå att Anton kommer hit i morgon. (Förlåt Anton, men när du lovade att du skulle hälsa på, tvekade jag ganska rejält.) Vad som är ännu svårare att förstå för min iskalla hjärna, är att ni ska tälta. T Ä L T A!? Som är lika med att ligga under ett stycke tyg, över ett stycke tyg. Jag hänger inte med. Fryser ni inte ihjäl, så ska det bli himla kul att träffas igen!

Kalorier. 450 gram, pizza, minus kanter. 260 kcal / 100 g. Får jag gå och dö?




Heaven.

1 kommentar:

  1. För det första; du skriver som en gud.
    För det andr; Nej, du får absolut inte dö.
    För det tredje; Galet fin bild på Skajsing!

    SvaraRadera