Sidor

söndag 10 maj 2009

I did my best not to move from the window

Idag var det 22 grader och sol i Adam. För dit åkte jag. Igen. Jag fick cirka 3450 blickar på mina vintersko-klädda fötter. Kan också tänkas att det var fler. Jag gick förbi ungefär 130 caf'éer som jag ville dricka te på. Kan också tänkas att antalet var fler. Jordaan är ett sådant himla mysigt område. Om jag fick bo vart jag ville, hade jag velat bo där. Där är kanalerna extra blöta, buskarna och träden extra burriga och gröna, fönsterluckorna skiner alltid lite mer än på andra ställen. Det är lite som att komma till himlen. Amsterdam-himlen.
Jag lyckades förse mig själv med ett par nya leggins. (Erica, Only's accessoar-affär säljer dem fortfarande.) Moder Natur är nu någon som jag inte behöver oroa mig för heller. Födelsedagspresent är införskaffad.
På vägen hem var jag tvungen att köpa mig en chokomel, då jag har fått något övernaturligt sug efter det, sedan Erica var här. Hm, skumt det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar