Sidor

tisdag 19 maj 2009

I am the girl with golden hair

Som sagt, nöjesfält är fortfarande roligt. Ännu roligare blir det om man har med sig en sprallig prinsessa på fem år, som fascineras av allt från suriga häxor till rykande plastslime. Jag kan inte i ord uttrycka mig om vilken fantastisk dag vi hade på Efteling i går.
Entrén till sagornas förtrollade värld.


Till och med dear devil:en Skye blev rädd för innehållet i häxans gigantiska kittel.

Alla ni som också undrat vart snövits mamma är begraven, kan andas ut nu. Den sista vilan intager hon på Efteling nöjespark, i Nederländerna. Så var det med den saken.


Kanters-klanen i Grod-kungens picknick-park.


Helt vanliga och alldagliga rosa duvor. De ligger just nu på tredje plats på min lista som jag kallar;
Duvor Jag Alltid Kommer Minnas
2. Stoppa Duvan


Törnrosa är inte död, hon bara sover... väldigt tungt... och länge... och stilla. Men hon andas!!

Skye


Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp.


När Zoë upptäckte att hon (till och med) var för stor för att bo i en svamp, fick hon kramp. I fötterna. Eller var det klackarnas fel?


Jag och Skye ockte flygande farfars-sniglar. Jag ville åka igen.


Det hör ju lite till att ta en glass-paus lite då och då.


I karneval-slottet (haha "karneval Erica" remember!?) kunde man bl a beskåda de franska can can- flickornas overzisade underbyxor, utanför Moulin Rouge...

och mig och Marie kramas. Tro inte att jag själv kommit på att jag ser ut som ena delen av ett japansk-sumo-siames-par. Den har vi att tacka DJ för!


Här kunde man lämna sin unge om man var sugen på att göra vuxensaker. Smart va?
Jag och Zoë lämnade även DJ här, och gick in i gapet på en gigantisk fågel. Helt ovetande om vad som komma skulle, satte vi oss i en av vagnarna tillhörande ett långt tåg. Tåget började rulla, och in for vi i en mörk tunnel. Mörkt var det dessutom under hela den upp-och-ner-kringel-i-krokiga färden. Fler kolsvarta berg-och-dalbanor åt folket. Eller varför inte testa att åka Balder med ögonbindel nästa gång?


DJ trotsade sin höjdskräck och följde med mig och barnen upp i Eftelings version av Stoppnålen/Lisebergstornet.

Underbar dag, grymt väder, bästa sällskapet (minus min vän).
Dagen idag har gått åt till att springa runt och "ticka". Pajs/tagen. Självklart blev det mycket roligare när man tog av sig skorna och på riktigt utnyttja sina spider man-skills. Vi hann också med besök på tre olika lekplatser och en bestigning av sanddynerna som skiljer oss från den fyrfiliga slaktarvägen. Just det ja, en picknick tryckte vi ju i oss också. Vattenmelon, korvsmörgåsar och chokolat chip cookies.
Så här fram på kvällskvisten (min kväll startar runt 16.00 men det kommer att ändras nu när Nadja flyttar in på min gata för då ska vi gymma, springa, promenara, lyssna på Ryan och måla tånaglarna tillsammans i stället för att sova) har jag lagat kåldolmar. Tänk att svensk husmanskost kan vara så exotiskt att röra ihop. Ännu en gång lyckades jag med vad jag borde vara bra på. Pust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar