Sidor

torsdag 28 maj 2009

losing grip

Krockade jag precis med en vägg eller är det något allvarligt fel på min kropp?!
På 10 minuter gick jag från "pigg och kry" till "matt och dyster". Jag simmar runt i mitt eget lilla helvete. Om jag inte fortfarande rodnar sedan rondellincidenten*, skulle jag kunna hoppa upp och sätta mig på att mitt kokande huvud drabbats av en feber-släng. Svettig panna och dånande tinningar är något som jag under mitt vuxna liv stort sett alltid har skonats från. Just nu finns det inte riktigt tid för sjukdom. Att jag dessutom lider av pollenallergi - konstant trötthet, ömmande kroppsdelar, kliande ögon och tät och rinnig näsa - skulle ju inte precis göra den tre dagars långa utflykten till PinkPop mildare. Besynnerliga tillstånd på festivaler fick jag nog av på Arvika i fjol. Jag vandrade bl a runt med sömnsjukan, som jag så passande döpte detta okända fenomen till. Detta innebar att jag ett flertal gånger varje timma höll på att somna, i vilken position jag än befann mig i. Lustigt läge, kan ju tyckas, men har du själv vart på dejt med John Blund under en Deathstars-spelning, hade nog dina tankar varit annorlunda.
Paracetamol hjälper mig till den graden att den förintar idioten som står och spelar bongotrummor innanför mitt pannben. Däremot tar den inte bort svidandet i min hals eller ömmandet i mina lemmar.

Föresten är det fler faktorer som spelar in och gör den sista halvan av min torsdag än mer djävligare. Jag kommer dock inte gå in närmare på dem, då jag redan utsatt er för mer vrede än vad någon förtjänar.

För att lätta upp stämningen något här på bloggen, kan jag ju tala om för er hur första dagen av dieten har gått. (Jag nämnde väl dieten igår va?) Konstant hunger men noll sug. Jag avgudar bantning. Det är nog min största hobby. All planering innan man startar, all förberedelse. Längtan efter att än en gång hoppas och misslyckas. Den här gången är det riskakan som står i centrum, när jag en gång för alla ska förlora "det där lilla extra".

Så... välkommen till Riskakedieten!

Frukost - 1 glas optimel
- 3 riskakor med kyckling- kalkonfilé, rökt kött eller keso

Mellanmål - 3 riskakor med kyckling- kalkonfilé, rökt kött eller keso

Lunch - En stor sallad med råkost, tonfisk/kyckling och vinigrätt

Mellanmål - En frukt (plus en riskaka om det skulle behövas)

Middag - 60 g magert kött eller fisk, en uppläggningssked med ris, pasta eller potatis plus så mycket grönsaker som önskas.

Är man fortfarande hungrig kan man ta en skiva av riskakepålägget under kvällen.
Under hela dagen ska man dricka mycket vatten och örtte.
Efter två veckor med det här intaget, får man sedan en dag i veckan käka precis vad och hur mycket man vill.

Den här dieten blev DJ rekomenderad av en arbetskamrat. Själv tycker jag att den är extremt töntig och oseriös. men jag är ju aldrig den som är den. Självklart ger jag även den här bantningskuren en chans.

1 kommentar:

  1. haha du skriver så jävla klockrent! haha, jaa.. gud, ja..
    Men, jag hoppas att du och John Blund gjorde slut förra sommaren. Han är inte välkommen som ett tredje hjul i landgraaf!

    SvaraRadera