Sidor

lördag 2 maj 2009

I love it here

Underbar dag. Tog mig en svang till Nijverdal (japp, det ar sa det stavas) centrum. Ett litet gulligt centrum, med en shoppinggata fylld av cafeer och sota affarer. Jag har ett underligt behov av att spendera mina euros. Pa nagot konstigt satt kanner jag en liten lattnad nar jag har fatt handla nagot, samtidgt som jag far lite angest over att ha kopt nagot jag egentligen inte behover. Dagens shoppingbag fylldes med ogondroppar, mysbyxor, bodybutter, harinpacking, fodelsedagskort till Zoe och en lotion som ska gora mig lite brunare.
Nar jag lyckats hitta min vag tillbaka till huset utan att ens vara i narheten av att ga vilse, gjorde jag mig ett stort glas farskpressad apelsinjuice och satte mig i solen med en bok. Fran affaren lyckades jag ocksa komma ut med en riktigt mork chokladkaka som smakade himmelskt solljummen.
DJ, Zoe och ungarna kom tillbaka fran ett lite storre pettingzoo nagon gang runt 15. Innan dess hade jag hunnit ut pa en vanda i skogen med mina absoluta favorithundar i Holland. Rose och Casper gar losa bredvid en och lyssnar nar man ber dem nagot. Markligt. Jag saknar att bli bla i handflatorna av Aztas dragande, och att bubbla av ilska nar hon fullkomligt ignorerar mig. Mysigt hade vi i alla fall, jag och hundarna bland alla tusen kottar. Jag alskar Nijverdal!
Nu har jag spenderat nagra harliga minuter framfor Aladin, med Skye under armen. Tank vad underbart det ar nar man marker att man kan uppskatta det lilla, stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar