Sidor

onsdag 15 april 2009

wijk aan zee







De tre översta bilderna är från idag.
De två i mitten tog jag i måndags på hockey-turneringen.
Den nedersta föreställer min sminkväska. Ibland undrar jag vad som försigår där uppe i hjärnkontoret!

Tro det eller ej, men jag har faktiskt spenderat min dag på stranden. Det underbara stället heter Wijk aan zee och är en gullig liten by omgiven meter-breda stränder. Höga sanddyner skiljer byns pitoreska hus och hagar från den livfulla aktiviteten på stränderna. Där trängs restauranger och klubbar med små kiosker och vindtält. Tanterna solar top less och barnen bönar och ber om glass. Här är det sommar.
det är en stor dag för mig idag. Det är nämnligen dagen jag passerade den viktigaste milstolpen i min mål-bok. Jag gick på restaurang ensam. Själv. Bara jag. Ingen annan. Jag plus tre tomma stolar. Jag med en cola framför mig. Det här känns bra. Jag blev vuxen innan jag fyllde 20. Skönt!
Nu ska jag gå ner och laga middag. Det blir en sallad med skaldjur och skagenröra!

2 kommentarer:

  1. Hoi!

    Nu blev jag nyfiken, vilken bok laser du?
    Samt snyggt rott nagellack!

    SvaraRadera
  2. Hade du inte haft bildbevis hade jag aldrig trott dig xD
    Ärligt talat, va himla stolt jag blir över dig!

    SvaraRadera