Sidor

tisdag 28 april 2009

slime

Jag diskuterar (i skrivande stund) uppkastning med Nadja. Hur mycket kan det finnas att säga om det då på en skala? Kräk är bläk, så är det bara. Vare sig det kommer upp eller ej.



Något mer som är äckelpäckel:igt är sniglar. De blir något mindre äckliga om de släpar runt på sitt hus. De blir dock über-äckliga igen när de är lika stora som de där spel-kulorna som är ett snäpp större än mittisar. Dit jag ville komma var att just en sådan snigel, med antenner och allt, spatserade rakt över gatan där jag och mina barn var på promenad. Eftersom Monstret är så sjukt långsam när det gäller att ta sig från ett ställe till ett annat (på allt egentligen), stannade jag och Skye och grimascherade åt slimefiguren. Då vi till slut fick kväljningar, struntade vi i Monstrets protester och vände om för att fortsätta gå. Steg, steg, steg, steg, kras, hör vi och roterar 160 grader. Där står monstret. Under Monstret ligger Lilla Snigel (ni vet han- Lill Snigel akta dig, akta dig, annars tar jag dig). Lilla Snigel skulle nästan kunna misstas för purré, så fint sönderdelad var han.

Det är då det kommer. Vår ängel på jorden - Skye:

-Jade! That is not lief (typ vårat "snäll"). No the slag (snigel) has nowhere to live anymore."



Jag kör en meningsspruta på vad dagen har gått åt till:

- Laga en ugnspannkaka med kanelstekta äpplen och banan.
- Pärlat armband, vilket resulterade i riktiga konstverk från min sida.
- Gått till och från en lekplats i regn två gånger, pga toinödiga barn.
- Ritat täckningar till tidskapseln.
- Försökt, med hjälp av min egen illustration, förklara kompost för Skye.
- Lagat carbonara.
- Börjat på två röd/rosa garnbollar.
- Strukit kläder som inte behöver strykas.
- Badat snorungar.
- Telefonat med Shams.

1 kommentar: