Sidor

tisdag 28 april 2009

and so she came

Jaha, då har hela Erica-lång-helgen passerat. Torsdag till måndag. Jag önskar att hon hade stannat. Kanske inte för alltid, men i alla fall tills jag åker hem till Sverige för gott. Tyvärr blev ju stackarn sjuk natten till lördag, så helgen har spenderats på en lugn och sansad pensionärsnivå.
Så. För att komprimera historien till det yttersta, slänger jag upp en drös bilder.


Äntligen kom Erica hit, och självklart blev hon älskad av de små.

Vi tog en promenad tillsammans på landsbygden. Vädret var underbart
och insekterna himla angelägna om att flytta in i våra näsor och munnar.



Som tur är älskar Erica lamm lika högt som jag, så vi spenderade
en lång stund hos de små luddiga liven i hagen.

På fredagen tog vi med oss Monstret till Zaanse Schans. För att
komma dit var man tvungen att åka gratisbåt. Det var kallt.

I den lilla "medeltidsstaden" kunde man hitta den första
Albert Hein-affären genom tiderna. Pappa, jag kunde känna historien vingslag!

Både jag och Erica var lite väl optimistiska när det gällde temperaturen.
Här gick det dock alldeles utmärkt att vara barbent.

Är vi i Holland? Ja.

Monstret visade sin rätta sida, och tvingade oss att varsin gång
gå upp och ner för trappan innan hon till slut gick med på att fortsätta.

Kort och koncist.




Tänk att man kan bo så här!


På söndagen tog jag med mig en sjuk Erica till Amsterdam.
Hungriga och sugna som vi var, gick vill till greken Mykonos.
På måndagen tog jag med mig sötnos 1 och 2 till petting zoo:et.
Tro inte att de är så här gulliga alltid. En bild på 1000.

1 kommentar: