Sidor

torsdag 23 april 2009

knowing


Trevligt med ballonger i trappan

Öppna paket är kul!


Vi picknickade jordgubbar och bubbel.

Jag fick en himla flott tårta som passade mig perfekt!

Ovanpå fanns en pytteliten kokbok...

...och en mini mini skärbräda. Innuti fanns en underbar fyllning
som smakade pepparkaka.

Skye granskade varje steg.


Sötnöte.


Det hade pyntats fint, dagen till ära!

Av mina gulliga X-grannar, Jenny och Robin, fick jag en chokladkaka
och ett snyggt smyckessätt... för 2-(?)... 20-åringar!
Jag och Marie hade en fin dag i Vondelpark. Vi hade köpt med oss jordgubbar, mackor, honung/valnöts-yoghurt och choklad. Och bubbel så klart! Det öppnades paket, mystes, frystes, och sköts flask-korkar på oskyldiga kärlekspar och änder.
Sedan tog vi en vända bland stadens populäraste butiker för lite födelsedagsshopping. Jag köpte plåster med ormskinnsmönster, rosetter och en randig kofta från H&M, innan vi åkte tillbaka till Heemskerk för en god middag. Zoë hade lagat filodegsinbakad lax och DJ hade gjort en jättegod salladsdressing. På detta serverades en tårta, very lekker!
Planen var nu att åka in till Amsterdam igen, för att sätta oss på någon bar och ta ett glas vin medan vi väntade på Erica. De gick ju så klart i stöpet, då Ericas flyg stäldes in . Extremt tråkigt att jag blev tvungen att vänta på henne ett drygt halvdygn längre. Tortyr! Men dock mycket bättre, då hon stannar till måndag i stället för söndag.
Jag och Marie struntade då i Amsterdam och tog bilen till Beverwijk för en spontanbio. Knowing blev kvällens underhållning. Den höll hög klass, väldigt hög klass, fram fram till sisådär 10 minuter innan slutet. Jag rekomenderar den, se den på bio. Det förtjänar den! Hmm... Nu vill jag säga något mer om den, bara för att ni ska gå och kolla. Den var ju faktiskt skitbra!
och bara så ni vet så får ni inte vara Miss Taylor eller Lucinda, för de har redan jag och Marie paxat! Så nu vet ni det.
Kan inte klockan gå lite fortare så jag får hämta Erica på stationen!

3 kommentarer:

  1. Vilken helt underbar tårta, är ganska avis vill smaka

    SvaraRadera
  2. Tårtan såg jättesmaskig ut!!!!!!!! Hoppas att den var god. Tur att det löste sig med Ericas flyg till slut. Hoppas att ni får en kul helg tillsammans.

    SvaraRadera
  3. Gulligare tårta har jag aldrig sett! Fina bilder och fin blogg :)

    SvaraRadera